Coping With Ecological Anxiety With Soft Skills

5 Ianuarie 2023 - 4 Ianuarie 2025


Coping with Ecological Anxiety with Soft Skills

The "Coping with Ecological Anxiety with Soft Skills" project focuses on eco-anxiety, a psychological phenomenon related to climate change. According to the American Psychological Association (APA), eco-anxiety refers to the chronic fear and worry about environmental catastrophes, which can impact mental health and behavior. The project aims to balance excessive climate-related fears by promoting awareness, practical skills, and confidence in dealing with environmental challenges.

The project includes workshops, simulations, and hands-on activities to develop participants' soft skills, such as communication, collaboration, creativity, and critical thinking. Through digital environmental games, students enhance their digital competencies while being encouraged to explore eco-friendly entrepreneurship. Additionally, the project raises awareness about organic farming, waste management, and climate adaptation strategies.

Participating schools from Estonia, Turkey, and Romania, along with an Italian non-profit organization, have been collaborating since 2022 through the eTwinning project "SCHOOL COMMUNITY AT CLIMATE CHANGE ACTION." This initiative expands the focus on eco-anxiety by integrating aspects of mental well-being and emotional balance.

The project engages students aged 14–18, who participate in workshops, gain new knowledge, and share their learning with peers. Teachers serve as mentors and trainers, facilitating the dissemination of knowledge to a wider audience.

The need for project funding arises from the increasing impact of climate change and the necessity to address both its physical and psychological consequences. The project aims to influence not only the participants but also the attitudes of schools and communities, fostering an informed and balanced approach to climate change.

Expected Outcomes of the Project:

Increased awareness of eco-anxiety and climate change effects.

Improved soft skills among participants (communication, creativity, critical thinking).

Use of digital solutions to promote environmental awareness.

Strengthened collaboration between schools, communities, and environmental organizations.

This project aligns with the European Green Deal, international climate agreements, and educational innovation by integrating scientific, practical, and psychological aspects to help young people better cope with environmental and climate challenges.


Green transition – back to the nature and to the thrift, o nouă mobilitate în cadrul proiectului Erasmus+ „Coping With Ecological Anxiety WithSoft Skills

În cadrul proiectului Erasmus+ „COPING WITH ECOLOGICAL ANXIETY WITH SOFT SKILLS”, ID:2022-2-EE01-KA210-SCH-000095389, în perioada 12-17 mai 2024, a avut loc cea de-a treia mobilitate, GREEN TRANSITION - BACK TO THE NATURE AND TO THE THRIFT, organizată de către KANEPI GÜMNAASIUM, ESTONIA. Echipa liceului nostru, formată din elevii Ana-Maria Untaru, Alexandru-Nicolas Vese, Andrei-Bogdan Crișan și doamnele profesoare Georgeta Iovănel și Oana-Suzana Marinescu, au avut ocazia să discute despre inițiativa verde în combaterea anxietății ecologice, să descopere specii endemice și să intre în contact cu varietatea botanică și să experimenteze viața în mlaștină. La finalul fiecărei zile, alături de partenerii din Estonia, Italia și Turcia au creat postere tematice și au luat parte la concursuri despre lumea verde.

La evenimente au participat și membri ai comunității din Kanepi, profesori de la Universitatea Delta, Facultatea de Matematică și Informatică din Tartu și antreprenori ai unor întreprinderi mici dar sustenabile din Tallinn.

Rezultatele activității participanților pe această temă au fost înregistrate pentru a fi utilizate în diseminarea proiecvtului #erasmusplus.

https://www.facebook.com/554507695/videos/pcb.10161053472277696/443600728276573?locale=ro_RO


ART OF WASTE FOR MEDITATION

Proiectul Erasmus+ 2022-2-EE01-KA210-SCH-000095389
“Coping With Ecological Anxiety With Soft Skills”

În perioada 2 - 5 octombrie, în orașul Mersin (Turcia) s - a desfășurat prima mobilitate în cadrul proiectului Erasmus+ 2022-2-EE01-KA210-SCH-000095389 “Coping With Ecological Anxiety With Soft Skills”. Elevii Liceului Teoretic "Grigore Moisil" Timișoara , alături de elevii școlilor partenere din Turcia , Estonia și Italia au înțeles ce este și cum poate fi combătută anxietatea ecologică, acel sentiment care ne acaparează atunci când ne gândim la degradarea mediului.
Dezvoltarea de competențe eco-sociale, educația privind schimbările climatice și promovarea unui stil de viață sustenabil au fost urmărite pe tot parcursul activităților la care elevii și profesorii au participat:

  • ateliere de reciclare creativă,
  • artizanat;
  • jocuri de dezvoltare a competențelor sociale;
  • activități în natură;
  • ateliere de povești și conștientizare a importanței protecției mediului înconjurător.

Mulțumim partenerilor noștri pentru colaborare! Felicitări elevilor pentru implicare!


COPING WITH ECOLOGICAL ANXIETY WITH SOFT SKILLS” (Eco-Anxiety)

Obiectivele proiectului:

  1. Creșterea gradului de conștientizare și diseminarea bunelor practici privind noul concept (eco-anxietate);
  2. Crearea unui plan de diseminare a problemelor de mediu și a efectelor negative asupra vieții provocate de schimbările climatice și a unui ghid, pentru a face față efectelor negative provocate de schimbările climatice și a efectelor sale psihologice definite ca „anxietate ecologică”;
  3. Creșterea gradului de conștientizare cu privire la gestionarea deșeurilor pentru cei care subestimează schimbările climatice;
  4. Actualizarea constantă a problemelor climaterice și a soluțiilor posibile în combaterea acestor schimbări;
  5. Dezvoltarea abilităților soft ale participanților prin activități de colaborare și a schimbului de idei la nivel european;
  6. Asigurarea schimbului de cunoștințe, implicarea activă a elevilor și sustenabilitatea activităților proiectului;

Lupta și adaptarea la climă reprezintă o problemă comună pentru toată Europa, astfel încât participanții vor fi conștienți de responsabilitățile lor față de această problemă și vor ști că aceasta reprezintă un angajament civic.

În cadrul proiectului sunt prevăzute 4 schimburi a câte 3 elevi, fiecare desfășurându-se pe durata a 5 zile. Aceste mobilități au ca scop dezvoltarea unor tehnici de învățare prin colaborare, prin acceptarea oricărui individ, indiferent de apartenența socială, politică, economică, religioasă sau aspectul fizic.

Pe parcursul acestor mobilități, elevii vor descoperi problemele provocate de către încălzirea globală, efectele negative asupra vieții și mediului înconjurător, vor învăța cum să le combată prin activități științifice, fizice și artistice.

La finalul proiectului elevii, ca și profesorii vor putea ajuta la stoparea acestei amenințări, folosind rezultatele materiale ce vor fi realizate pe parcursul celor doi ani de proiect: logo - uri specifice, produse realizate din materiale reciclabile, videoclipuri, jocuri folosind programe precum Kahoot!, Learningapps, Animoto, ori de tip quiz , realizarea unor postere, sloganuri, e-book erc.

Parteneri în proiect sunt:

  1. VÄRSKA GÜMNAASIUM, VÄRSKA, ESTONIA – coordonator  
  2. MEHMET SERTTAS ANADOLU LISESI, MERSIN, TURKEY
  3. TOROSLAR ILCE MILLI EGITIM MUDURLUGU, MERSIN, TURKEY

4.   ASSOCIAZIONE E.IN.E., FOLIGNO, ITALY (O.N.G.)